2014. december 23., kedd

Slavenka Drakulic: Frida, avagy a fájdalomról


Láttam pár éve egy képet. A Vogue címlapja volt. Egy fura nő üldögélt, színes ruhákban, virággal a fején, összenőtt szemöldökökkel. Ennyit láttam. A kép mégis valahogy bevésődött az emlékezetembe. Nem az öltözék vagy a fejdísz színe, nem a karakteres arcvonások, hanem a szem. Addig gondoltam rá, míg végül mégiscsak meg akartam tudni, mit üzen nekem.

Slavenka Drakulic: Frida, avagy a fájdalomról
Libri Könyvkiadó, 2012, 158 oldal

Fülszöveg:
Győzhet vajon az élni vágyás a legmélyebb fájdalmak felett? Frida Kahlo a halálos ágyán fekve emlékezik vissza nyugtalan életére. Az örökös gyötrelem és a vele vívott harc ellenében alkotja világhírűvé vált festményeit, bonyolítja egyre szövevényesebb szerelmi viszonyait. Frida – a korai gyermekbénulástól a kamaszkorában elszenvedett balesetet követő harminckét műtétig – a fájdalom minden arcába belenéz, mégis újra és újra az élet mellett dönt. Slavenka Drakulić, aki szintén súlyos betegen éli az életét, jól ismeri ezt a sokarcú világot; Fridáról szóló regénye így önéletrajzi árnyalatot is kap. Ugyancsak fontos szerephez jut a festő édesanyja és húgai, az életében központi szerepet betöltő Diego Rivera szeretői, valamint Natalja Szedova, aki Lev Trockij élettársa volt. Drakulić a fájdalom kórtörténetének keretébe illeszti rövid, ám finom értelmezéseit Frida Kahlo festményeiről.

A könyv értékelését elolvashatod a SzemBetűNő honlapján

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése