2015. szeptember 13., vasárnap

Heti szumma VIII.

Heti szumma a Szembetűnő -többnyire- minden vasárnap jelentkező rovata, mely július 26-án indult útjára. Ebben a rovatban arra invitállak Titeket, hogy közösen elevenítsük fel az adott héten közzétett blogbejegyzéseket, így lehetőség nyílik arra, hogy amit hét közben kihagytál, itt elolvashasd. Fontos, hogy nem a bejegyzéseket ismétlem meg, hanem olyan háttérinformációkat, kiegészítéseket láthatsz, melyek nem kerültek bele a bejegyzésbe, illetve, rögtön átnavigálhatsz nem csupán a könyvről szóló értékelésre, hanem a könyv megrendeléséhez is. Ezek mellett megtudhatod, mely közzétételek voltak a heti kedvencek, és hogy milyen könyvek értékelésére számíthatsz a következő héten. Ugyanakkor felvillantok néhány morzsát a mindennapjaimból, és a Szembetűnő Facebook-hetéből is.


A heti események dióhéjban

Megint egy mozgalmas, ám várakozással teli héten vagyok túl. Imádom, hogy pörögnek a dolgok körülöttem, és az elmúlt napokban gyakorlatilag a kis mániáim mindegyikében volt részem. Ennek jeleit láthatjátok például itt, a blogon is. Ezen a héten hat új bejegyzés került fel - ezzel együtt hét. Ezek közül öt új könyvről is írtam. Volt megjelenés előtti, régebbi és friss megjelenés. És persze, már készültem a jövő hétre is. De lássuk cím szerint, milyen kötetekről olvashattatok, ha velem tartottatok a héten - ha nem, akkor pedig itt az alkalom a pótlásra.


Ezekkel a posztokkal találkozhattatok


A király átka társaságában
A hetet egy nyári Libris megjelenéssel indítottuk a Blogturné Klubbal - ez volt az első turné, aminek én voltam a kampányfőnöke - természetesen, segítséget is kaptam hozzá, amit ezúton is köszönök Deszynek! A király átka volt az első Philippa Gregory-könyvem, s bár nem nyűgözött le teljes mértékben, mindenesetre érdekes volt megismerkedni egy 16. századi történettel női szemszögből. 
Kedden két könyv turnéállomása is hozzám érkezett. Rachel Van Dyken: Egyetlen méreg című new adultjáról még megjelenés előtt írhattam, ami roppant megtisztelő, ám sajnálattal kellett tapasztalnom, hogy ez a műfaj jelenleg egész biztosan nem tartozik kedvenceim közé. Mindazonáltal a NA-könyvek kedvelői számára minden bizonnyal kedves olvasmány lesz. 
A másik keddi turné pedig a Könyvmolyképző Kiadó és a Blogturné Klub nyári retro turnéjának utolsó láncszeme és zárása is egyben. Zakály Viktória: Szívritmuszavar c. könyve azt hiszem több kérdést fogalmazott meg és több emléket tárt fel bennem, mint amire számítottam. Öregszem. Áldásos és szörnyű! 


Az első
Maxim-értékelésem
Egy nap pihenő után, csütörtökön folytatódott az élet a blogon - már, ami a bejegyzések gyarapodását illeti, ugyanis látogatószámot illetően még a posztmentes napokon is tudtok nekem igazán kellemes meglepetéseket szerezni. No, de vissza a bejegyzésekhez! Csütörtökön Catherine Anderson: Felhők felett regényéről írtam, mely nemrégiben jelent meg a General Press Kiadó gondozásában. A regény a téli időjárást is megidézte számomra, ami felettébb passzolt a szeptemberi hidegfronthoz. A negyedik könyv pedig a Maxim Könyvkiadó jóvoltából érkezett hozzám. Ez volt az első Maximos könyvértékelés itt, és hát: soha jobb kezdést! Mary Chamberlain: A dachaui varrónő regénye ugyan nem okozott akkora katarzist, mint reméltem, ettől függetlenül nagyon jó olvasmánynak tartom (a "szerettem olvasni" és a "jó sztori" jelzőket nem tartom helyénvalónak egy ilyen történet kapcsán....ettől függetlenül: az)...és a hét hatodik bejegyzése, ami nem könyves, ámbár számomra kedves: ezen a héten ünnepelte 55. születésnapját Colin Firth, én pedig gondoltam egyet, és összeállítottam a színész legjobb szerepeit, mely meg is jelent, Colin Firth 55! címmel. Szigorúan szubjektív szellemben, természetesen. Visszajelzéseitek pedig még a bejegyzés összeállításánál is boldogabbá tettek! Lehet, hogy lesz még hasonló?


Visszajelzések, élmények


A hét blogger-öröme
...és, ha már a visszajelzéseket emlegettem boldogan. Szeretném megosztani Veletek, hogy ezen a héten Böszörményi Gyula megosztotta az oldalán Leányrablás Budapesten regényéről írt értékelésem, ami több szempontból is hatalmas megtiszteltetés és öröm számomra. Egyrészt azért, mert egyszerűen imádtam a könyvet! Másrészt azért, mert szerettem róla megírni a bejegyzést. Harmadrészt pedig azért, mert egy blogger életében szerintem ez hatalmas dolog. Az enyémben legalábbis egészen biztosan az. Köszönöm! 
Ugyanakkor, pénteken jelent meg Onagy Zoltán-Tímea Gulisio: Peremvilág című kötete is, melyről a legelső recenziót nálam olvashattátok. A bejegyzésem a két szerző, a kiadó, Athenaeum és a könyv hivatalos Facebook-oldalára is kikerült. Köszönöm! Bízom benne, hogy nem ez volt az utolsó alkalom hasonlóra :)


Kreatív sarok


Kárászon a kis sátrunk
A bejegyzés elején említettem, hogy kis mániáim mindegyikében volt részem a héten. Majdnem. Mert kertészkedésre sajnos nem volt időm. Ugyanakkor sok jó könyvet olvastam, melyekről írtam bejegyzést is, utazgattam erre-arra, készítettem ékszereket is. Egyre több és több teljesen egyedi, saját elgondolású és kivitelezésű készlettel rendelkezem, és még rengeteg ötletem vár megvalósításra. Nem fogok tétlenkedni, és már egy kis játékon is gondolkozom, amire a blog első szülinapján kerül majd sor. Bizony. Néhány hete említettem egy barátnőm webáruházáról, az S-Ruha Trendről. A hétvégét Sacival két fesztiválon töltöttük. Találkozhattatok velünk szombaton Mágocson, és vasárnap Kárászon. Rengeteg tapasztalattal zártuk a hétvégét, és tele vagyunk tervekkel! 

…és a tervek

Jövő héten egyetlen turnén vesz részt a blog. Rögtön holnap meg is tudhatjátok, melyik könyvet népszerűsítjük két bloggertársammal. Emellett talán végre-végre tudok szakítani időt egyéni recenzióimra is, melyek már hetek óta sorakoznak az elolvasandó pakkban, s már nagyon szégyellem magam, hogy eddig nem tudtam beszámolni róluk. De most ezek is sorra kerülnek szépen. Ahogy láthatjátok, a várható értékelések igen lecsökkentek. Aggodalomra semmi ok: hamarosan feltöltöm a vetítést. Legyen meglepetés! Illetve, van egy fogadásom is. Egy barátom nehezményezte, hogy nem írok mindenről, amivel foglalkozom, ami érdekel. Így például Roger Federerről sem talált bejegyzést (pedig van, igaz: csak egy). Szóval, megígértem neki, ha Federer megnyeri a US Opent ma, akkor érkezik a poszt...A döntőt vasárnap este tíztől rendezik Novak Djokovic és Roger Federer között...szurkoljatok! ;)

Tartsatok velem továbbra is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése