2017. szeptember 26., kedd

Jenny Han: Utóirat: Még mindig szeretlek

A Könyvmolyképző Kiadó gondozásában jelenik meg idén ősszel Jenny Han Utóirat: Még mindig szeretlek c. könyve. A fiúknak, akiket valaha szerettem könyv folytatásában tovább bonyolódik Lara Jean és Peter kapcsolata, a Covey testvérek pedig ismét sok szórakoztató és bájos pillanatot nyújtanak az olvasóknak. A turné során nyolc blogger véleményét olvashatjátok a történetről, és ha részt vesztek a játékon, nyerhettek három példányt a könyvből.

Jenny Han: Utóirat: Még mindig szeretlek
Sorozat: A fiúknak, akiket valaha szerettem (2)
Eredeti megjelenés: 2015.
Hazai megjelenés: 2017.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Fordította: Benedek Dorottya
Téma, műfaj: young adult
Megrendelhető: ITT
Terjedelem: 336 oldal
Csillagérték: 5

Fülszöveg:
Lara Jean nem számított rá, hogy valóban beleszeret Peterbe. Ők ketten csak színleltek, aztán hirtelen ez már több lett egyszerű színjátéknál. Most Lara Jean minden eddiginél jobban összezavarodott. Amikor egy újabb fiú bukkan fel a múltjából, az iránta táplált érzelmei is visszatérnek. Szerethet egy lány egyszerre két fiút?
A New York Times bestseller, A fiúknak, akiket valaha szerettem elbűvölő és őszinte folytatásában a felejthetetlen Lara Jean szemén át láthatjuk az első szerelmet. A szerelem sosem egyszerű, de talán részben ezért is olyan elképesztő.


Sorozat második részébe ismeretlenül csöppenni nem mindig könnyű feladat. A fiúknak, akiket valaha szerettem c. könyvvel bár blogturnéztunk, s arra is tisztán emlékszem, hogy mennyit filóztam, hogy csatlakozzam-e hozzá, végül mégsem tettem. Bántam, mert jó volt a kötet visszhangja, így már akkor elhatároztam, hogy legközelebb nem hagyom ki a Jenny Hannal való megismerkedés lehetőségét.

Illusztráció
A kötet elején kicsit meghökkentem, hiszen érezhetően lemaradtam valamiről. Nem ez volt az első olyan sorozat, ahol a második résszel kezdem az olvasást, de talán ennyire még nem éreztem elveszettnek magam a karakterek, szerelmek és helyszínek sűrűjében – és mit tagadjam, még a korosztály behatárolása is némiképp nehézséget okozott olykor. Rövidesen sikerült képbe kerülnöm, ami nagyjából annak köszönhető, hogy kezdett kirajzolódni előttem: egy megszokott klisékkel és közhelyekkel tűzdelt limonádéban rovom a sorokat. No, ez nem feltétlenül mindig hátrány – főleg, ha az elbeszélőnek sikerül meglepnie, de minimum elérnie, hogy a tíz évvel ezelőtti önmagam naiv világába révedve nosztalgiázzam a gimis mindennapok (kellemes és kevésbé kellemes) emlékei között. Az első opció, avagy a meglepetés oly nagyon váratott magára (s mint a történet előrehaladtával bebizonyosodott: nem is jött el soha), hogy már-már görcsösen akartam legalább egyetlen olyan szituációt találni, ami szikrányi reménnyel szolgál az időutazásra (magam sem hittem, hogy ebből a mondatból kikeveredek).

Illusztráció
Az első rész ismerete nélkül természetesen nem tudom megítélni, hogy Peter vagy Lara Jean vajon milyen jellemfejlődésen ment keresztül. Bár alapvetően kedvelhető karakterek, olyan túl sokat nem mutattak magukból. Viszonylag gyorsan kirajzolódott a „jó” és a „rossz” klikk. S így gyakorlatilag nem maradt más, mint a megszokott sablonszereplők megszokott gonoszkodása (jujj, hát a videómegosztókkal mindig vigyázni kell, mert a zöldszemű szörny által hatalmába kerített alanyok szeme mindent lát, és annak tesz keresztbe, akinek a forgatókönyv szerint keresztbe kell tennie), meg az (olykor nem is olyan) ártatlan szerelmesek fájdalommal és boldogsággal tűzdelt körforgása (veled-nélküled-veled). Nincs új a nap alatt. Sem történetben, sem karakterekben, sem nézőpontban, sem elbeszélői bravúrokban. Pedig itt (is) minden adott volt, hogy új szemlélet, egy kis kulturális barangolás érdekes színezetet adjon a sztorinak. Oké-oké, nem mondom, hogy nem velem van a baj. S az sem kizárt, hogy némiképp kinőttem már a szerelmetes limonádékból. Ez egyébként szerintem nem így van, mert tök mindegy, hány éves az ember, ha egy könyv tud hatni, akkor az hatni is fog. A Vörös Pöttyösökkel én például jóval azután ismerkedtem meg, miután az a korosztályi besorolásomnál fogva „javallott” lett volna, mégis sok-sok olyan történettel találkoztam már, melyekre máig szívesen pillantok a könyvespolcomon.

Az Utóirat: Még mindig szeretlek – legnagyobb sajnálatomra – nem hozott újat az olvasmányélményeim közé. A cím alapján lehet, hogy „felnőttesebb” sztorira vágytam volna, ami kicsit a saját „mostomból” vezet vissza a saját múltamba. Egyszóval, talán valamiféle keserédes nosztalgiára számítottam, egy olyan sztorira, amiben megtalálom magam valamiképp. Ez a történet viszont számomra nem ilyen. Kicsit az az érzésem támadt a sorokat szemezve (nem is kicsit), mintha ezt a történetet már olvastam és láttam is volna. Remélem, annak, aki még nem találkozott hasonló sztorival, illetve a sorozat eddigi kedvelői számára, nagyobb élményt fog nyújtani, mint nekem. S mindenképp az első résszel kezdjetek!

Blogturné Klub


A turné állomásai

09.25. - Könyvvilág
09.26. - Szembetűnő
09.27. - Sorok között
09.29. - Zakkant olvas
09.30. - Deszy könyvajánlója
10.01. - CBooks          
10.02. - Dreamworld

Nyereményjáték

Az első részhez hasonlóan a folytatásban is fontos szerepet kapnak a kézzel írt levelek, hiszen Lara Jean még csak most kapja vissza Johntól a szerelmes levelét. A nyereményjátékunk során is a hagyományos levelekre kell koncentrálnotok: minden blogon találtok egy fülszöveg részletet olyan könyvekből, amelyekben fontos szerepet kapnak a levelek. A feladatotok nem más, mint megfejteni, hogy mely könyvekről van szó, és beírni a rafflecopter dobozba a könyv íróját és címét.

Figyelem! A beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk! A kiadó csak magyarországi címre postáz.

A feladvány:
Drága Fannym, én vagyok a legboldogabb teremtés a világon, mert épp most kérte meg a kezemet Mr. Watts. Először történt velem ilyesmi, és nem nagyon tudom, mennyire becsüljem. 
a Rafflecopter giveaway

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése