2017. október 8., vasárnap

Oravecz Nóra: Van egy ötletem

Nagyon fontos, hogy mit és hogyan kommunikálunk magunkról a közösségi médiában, hiszen ez ad el minket az online világban. Ha te is szeretnél emlékezetes maradni, vagy éppen szeretnéd az énmárkádat még tökéletesebbé tenni, vagy csak most ismerkedsz a blogok és az influencerek világával, akkor a Van egy ötletem neked szól. Oravecz Nóra sokat tud az énmárkáról, és most ezt egy könyvben összefoglalva segít mindenkinek megtalálni a helyes utat az internetes világ útvesztőjében. Tarts velünk a turnén, ahol a Blogturné Klub 4 bloggere elmondja tapasztalatait a Van egy ötletem című könyvről, amit a turné végén te is megnyerheted a Libri Kiadó felajánlása jóvoltából a 3 könyv egyikét.

Oravecz Nóra: Van egy ötletem
Megjelenés: 2017.
Kiadó: Libri Könyvkiadó
Téma, műfaj: marketing
Megrendelhető: ITT
Terjedelem: 196 oldal
Csillagérték: 7

Fülszöveg:
Hogyan lehet sikeres énmárkát építeni az online világban? Van egy ötleted, de nem tudod, miként fogj hozzá a megvalósításhoz? Hogyan érheted el, hogy a neten milliók kövessék a bejegyzéseidet?
Oravecz Nóra saját tapasztalatai mellett ezúttal a legsikeresebb hazai és nemzetközi véleményvezérek tanácsait is megosztja olvasóival, így a leghitelesebb szakemberektől tudhatjuk meg,
– miként érhetjük el, hogy emlékezzenek ránk;
– hogyan alakíthatunk ki elkötelezett követői bázist;
– mi kell egy pénzügyi szempontból is megtérülő énmárka felépítéséhez.
A Van egy ötletem kihagyhatatlan azok számára, akiket érdekelnek a közösségimédia-sztárok kulisszatitkai vagy az énmárkaépítés kipróbált és bevált módszerei, de azok számára is nélkülözhetetlen, akiknek van egy ötletük, amit az online világban szeretnének megvalósítani. Oravecz Nóra számos sikerkönyv szerzője, a HuffPost bloggere. Világszerte tart workshopokat és előadásokat egyebek mellett énmárkaépítés és kapcsolatépítés témákban.

Oravecz Nóra

Sok-sok évvel ezelőtt elhatároztam, hogy lehetőség szerint, életem további részében egyetlen Oravecz Nóra regénnyel sem szeretnék megismerkedni. Bőven elég volt az az egyetlen megrázó élmény, melyet az Összekötve olvasása kapcsán szereztem (mázli, hogy akkor épp nem volt nálam tű, mert a könyvbe szúrva, tuti ki is pukkant volna). Viszont tény, hogy nem vagyok az a fajta olvasó, aki nem ad még egy esélyt az írónak. Hogy egy elmaradhatatlan példát említsek, amiért majd jól elnézést is kérek: Coelhótól is már három könyvet olvastam. Szóval, ha az ő esetében két új esélyt is adtam, Nóra miért ne érdemelne egyet? (elnézést az összehasonlításért)

Oravecz Nóra a HuffPoston
Mint említettem, sok év telt el az Oravecz Nóra könyvével való találkozásom óta, az ember pedig az idők során tapasztal, fejlődik, tanul, ahogy az író, úgy az olvasó is. A Van egy ötletem pedig nem regény, hanem egyfajta média-marketing (tanácsadó) könyv, ami akár bármelyikünk hasznára válhat. Ráadásul, nem tagadom, hogy mivel értetlenül álltam Oravecz Nóra könyveinek sikere előtt, nagyon érdekelt, mi az, ami ilyen elismertté tette őt a követői körében. Arra is kíváncsi voltam, hogy mennyiben változott a ténykedése, s hogy a sikerig vezető utat, a tapasztalatait, benyomásait, illetve a munkásságára érkező reflexiókat milyen formában osztja meg az olvasóközönséggel. Sutba vágva hát minden esetleges rossz érzésem, nyitott és őszinte érdeklődéssel vetettem magam az oldalak közé, abban a reményben, hogy a fenti kérdéseimre választ kapok, s hogy magam is új fogásokat sajátíthatok el.

A kötet elején rögtön beszippantott az elbeszélés. Úgy tűnt, tényleg válaszokat kaphatok a kérdéseimre, és nem csak szakmai szinten, hanem mindezt olyan csomagolásban tálalva, ami által Nórát is kicsit jobban megismerhetem. Szakmai téren elgondolkodtatott a saját blogommal kapcsolatban is. Mikor belevágtam a SzemBetűNő-projektbe, még nem teljesen állt össze, hogy tulajdonképpen milyen tartalommal is fogom megtölteni az oldalt. Minden nap írok? Miről írok (már azokon a témákon belül, melyek alapját jelentették a blog indulásának)? Nem vártam azonnali sikert, és számomra – így két év távlatából is – még kicsit mindig hihetetlen az az érdeklődés, ami övezi a kis projektemet. Ugyanakkor szuper visszacsatolás volt a könyvtől, hogy semmi baj azzal, ha időközben formálódik a koncepció, a bővülés-átalakulás termeszétes. Mint, ahogy én magam is alakulgatok, ez szépen lassan beépül a blogba is. S ez jó. Ebből a szempontból a Szembetűnő kicsit „énmárka”, noha nem töreked(t)em a megmondó ember szerepére.

A kötet felépítését és hitelességét erősítette ugyanakkor, hogy Nóra több, elismert bloggerrel és vloggerrel való beszélgetését is beépítette a könyvbe. Ennek ellenére kissé vegyesek a benyomásaim. Eleinte nem, de az elolvasott oldalszámok emelkedésével picit frusztrálni kezdett, hogy az elbeszélő belekezd egy sztoriba, majd a „később erről még lesz szó bővebben” bűvös mondattal el is hessegeti a felvetést. Ráakadva az elnyesett sztori végkifejletére viszont kiderült, hogy az a bizonyos fél/egyoldalas kitérő igazán belefért volna az eredeti szövegkörnyezetbe, ráadásul kevésbé cincálta volna szét a kötet vezérfonalát. S sajnos az is hamar kiderült, hogy a csomagolás és a körítés jóval nagyobb arányban képviselteti magát, mint a szakmai anyag, – hiába is olvastam óriási lelkesedéssel azokat a nehézségeket és az azokra érkező zseniális megoldásokat, melyekkel a könyv szerzője szembesült útja során.

Oravecz Nóra a HuffPoston
A hasonló, marketingszemléletű könyvektől általában azt várom, hogy az elbeszélője legyen hiteles abban a témában, amiről ír (Oravecz Nóra szerintem tökéletesen hiteles ehhez a könyvhöz és témához), viszont ne (csak és kizárólag) a saját olvasótáborához szóljon. Hanem bárkihez. Akár hozzám is. Ez viszont nem teljesen történt meg. Ennek egyik oka a folyamatosan előbukkanó öntömjénezés (ami lehet, hogy hozzátartozik Nóra stílusához, de ugye nekem mint laikusnak, ez fura). Félreértés ne essék, semmi gond nincs azzal, ha valaki sikeres és büszke az útra, amit bejárt – ez tök jó. De ha elragadtatja magát önmagával kapcsolatban, azzal nem igazán tudok mit kezdeni. Jó volt végigkövetni az utat, a kreatív elme ötleteléseit – „de” sokszor úgy éreztem, ezt nem teljesen kezeli helyén az elbeszélő (amit részben megértek, kicsiben én is tapaszalom magamon ugyanezt). Ezért sem tartottam egyébként jó ötletnek az oda-vissza utalásokat, mert az arányok teljesen felborultak, s így egy ötlet/életszituáció kapcsán kétszer/háromszor is végigolvashattuk ugyanazt. A másik pedig, a regényeiből már jól ismert szócséplés és üresjárat, ami sajnos szintén annak rovására ment, hogy a kötet végére érve azt éreztem, hogy a könyv érdemi része egyre törpül.

Összességében úgy érzem, Nóra könyve saját követőit szólítja meg, akik eddig is vevők voltak rá. Persze, ez sem csekély. Sőt! Megsüvegelendő és gratulálok hozzá! Ugyanakkor én – mint kívülálló – abszolút „lenyűgöződtem” volna, ha kicsit kilép a komfortzónából, és olyan valódi és szakmai (nem szaktudományos!) könyvet ír, ami szélesebb körben is (elnyújtott csomagolás nélkül) hasznossá válhatna. Hiszen, nyilván ennek a tudásnak ő birtokában van. Az „olvass szakirodalmat, de csak részben hallgass rá; de másra semmiképp, csak magadra; de azért kérdezz ki szakmabelieket és vegyél részt szakmai rendezvényeken; járd az utad és ne várd az azonnali sikert” mantra mellett talán picit kevés fókusz jutott a könyv valódi erényeire. A jó hír, hogy megvan benne…csak sokat kell mazsolázni hozzá. Mindezek ellenére kellemes olvasmányélményként marad meg bennem a könyv, sőt, a „régi sérelmeken” is sikerült tompítani. Szerintem Nóra jobb elbeszélő lett azóta, mióta utoljára olvastam tőle. Nekem már ezért megérte elolvasni ezt a kötetet (és persze a fent is emlegetett önrefelxióim miatt). 

Blogturné Klub


A turné állomásai

10.08. - Szembetűnő
10.10. - Zakkant olvas
10.12. - Sorok között
10.14. - Deszy könyvajánlója

Nyereményjáték

Oravecz Nóra könyvében sok olyan magyar és külföldi közösségimédia-sztár (influencer, internetes híresség, blogger, vlogger) is szót kap, akik sok tanáccsal szolgálnak a könyv olvasói számára. A te feladatod az lesz, hogy felismerd a képről és egy kis leírásból az illetőt, és a helyes választ beírd a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.  A turné végén, ha jó vagy az influencerek felismerésében, a Libri Könyvkiadó által felajánlott három könyv egyikét nyerheted meg! Hajrá!

Figyelem! A beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk! A kiadó csak magyarországi címre postáz.

A feladvány:




A Született feleségek sorozat tette őt híressé, ő alakította Andrew Van De Kampet. Az 1986-os születésű férfi azóta nem igazán játszik sorozatokban, inkább utazgat a világban és énmárkáját építi, belefolyik a divatvilágba, fotózik és jóbarátja a könyv szerzőjének Oravecz Nórának.

a Rafflecopter giveaway

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése